Thursday, 18 August 2011

Jangan pakai bekas air nie...

Masa aku belek2 email aku, aku terkejut gak blew ada org antar email nie...
xsangka gak aku slalu guna gak bekas air nie tp xperasan lak pada pic dia..yerla after minum aku terus buang kan tanpa sempat nk tguk pic di gelas nie...so aku nk kongsi ngn korg..hati2 k....
jom2 pakat2 tguk...





ada perkataan Allah swt pada bekas nie...MasyaAllah....

Thursday, 11 August 2011

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARANABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan
bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat
malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak
dimakan.

4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.


PETUA IMAM SYAFIE

4 PERKARA UNTUK SIHAT
Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

Catatan Kajian Omputih Terhadap Islam

SEORANG DOKTOR NEUROLOGI MENEMUI KEAJAIBAN ALLAH ......


Assalam Mu'alaikum Wbrth! Dan Salam Sejahtera! Sahabat2 semua yang Islam dan juga yang Bukan Islam... bacalah Email ini dari sahabat yg menetap di US:
"Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya.  Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran.
Dia adalah seorang Doktor Neurologi .
Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan "Perubatan Melalui Al-Qur'an" .
Kajian perubatan melalui Al-Qur'an membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-Qur'an.  Di antara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) dan sebagainy a.
Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam,
maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah .  Padahal setiap inci otak manusia  memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.
Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati Bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan Sembahyang!!!
Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk Beberapa sukatan yang tertentu sahaja.  Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam......Begitulah keagungan ciptaan Allah!!!
tidak menunaikan sembahyang , akan otaknya tidak Akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal!!!  
Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini."


Thursday, 4 August 2011

Bunuh diri

Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa  pada gelas
minuman. Dia melakukan hal itu kurang lebih satu jam  lamanya.Kemudian,
datanglah seorang ganster, merebut gelas minuman orang  itu dengan kasar,
lalu segera meneguknya sampai habis.Dan tiba-tiba anak  muda itu menangis
tersedu-sedu...

Gangster itu terkejut, menepuk  bahunya dan berkata,"Hei, anak muda, saya
kan cuma bergurau. Mari saya  belikan minuman lainnya. Saya tidak suka
melihat seorang lelaki bersikap  manja seperti ini." "Bukan, bukan itu
masalahnya. Hari ini adalah hari  paling malang. Pertama, aku baru saja
membuat syarikatku rugi 10 juta,  boss memarahiku dan aku baru saja dipecat.
Kedua, ketika hendak pulang,  kenderaanku hilang dicuri orang. Kata polis,
mereka tidak boleh buat  apa-apa, Ketiga, aku terpaksa pulang naik taksi.
Tapi, dompetku  tertinggal didalam taksi itu dan akhirnya hilang.Keempat,
ketika membuka  pintu rumah, istriku ternyata sedang berlaku curang dengan
kawanku  sendiri...

Dan di bar ini... aku berpikir untuk bunuh diri  saja.Tapi, Anda baru saja
merebut gelas minumanku, yang telah kuisi  dengan racun...



Bodoh sombong

Subject: Org Bandar vs Orang Asli




Dua orang pemuda sedang menikmati makanan di sebuah Restoran, kerana
menghadiri seminar Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan seorang wakil
dari Pemuda orang Asli. Mari kita ikuti perbualan antara Pemuda Bandar
dan Pemuda Orang Asli ini.

P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya pengotor!

P.Bandar : Eh ! kenapa pulak?

P.Asli : Yelah,1.orang bandar suka makan ayam kg, ayam kg suka Makan
taik manusia, 2. orang bandar suka makan lembu, lembu suka makan rumput
yang tumbuh merata-rata bercampur dgn segala macam najis dan
dipijak-pijak manusia. tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang
'terbang'sahaja jadi, kebersihannya terjamin. Contohnya; Orang Asli suka
makan monyet, monyet makan buah-buahan, Orang Asli suka makan Tupai,
Tupai makan buah-buahan, Orang Asli suka makan burung, Burung pun suka
makan buah-buahan.

P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir macamana nak kenakan
Pemuda Asli yg angkuh itu. Lalu Pemuda Bandar punbertanya,
"Oh!orang-orang awak suka makan jenis yg 'terbang' ajelah ye..? Kalau
macam tu 'HELIKOPTER' makan tak?"

P.Asli : Terbang tak?

P.Bandar : Oh terbang....

P.Asli : Makan sikit-sikit!

Moral of the story : Kalau dah bodoh jangan sombong.___

Wahai kawanku perokok


Wahai kawanku si perokok…aku bukan nk marahkan kamu…its up to you nk merokok pun tapi tolongla hormati org sekeliling..jgn main hembus jew dpan2 org..kdg2 hormatla org nak makan..aku pun heran apala yg ada dikepala si perokok yg xdew manner nie…dorg isap rokok xknl org…main hembus jew atas muka org xkirala atas bus ke…restoran kew…bus stand kew atau tempat2 menarik seperti tepi pantai…berasap2 berkepul2 dihembus kemuka org kemudian membuang puntung rokok merata2….
Wahai si perokok yg taw menghoramti org…aku dan yg lain2 amat berterima kasih kerana beradap menghisap rokok ketika berada dihadapan org lain….bagi perokok yg tidak tahu menghormati org..tolongla hentikannya….





Wahai kawanku siperokok…..kamu sedar atau tidak badanmu, pakaianmu, mulutmu, gigimu dan jari jemari serta kuku2jarimu berbau tidak enak dan kotor??....pernahkan kamu menghidu diri sendiri wahai perokok…walaupun sebotol minyak wangipun kamu tuang selepas merokok..baunya tetap susah hilang….kecualila minyak wangi kamu berharga RM400++ lainla kan….Wahai kawanku perokok..aku tidak berniat untuk menghina kamu..tapi mukamu yg kacak dan jelita tidak lagi kacak dan jelita disebabkan rokok…hentilah menghisap rokok..selain menghabiskan wang ribuan ringgit..kamu juga merosakkan diri kamu serta org lain…baik kamu beli mende lain daripada kamu menghabiskan rokok setiap hari…sekarang ini kamu habiskan duit untuk rokok…nanti sudah tua kamu terpaksa habiskan duit kamu untuk kos perubatan…umurmu yg sepatutnya mencecah 80an menjadi 50-60an disebabkan rokok…mahukah kamu mati awal dan tidak sempat menikmati keindahan dunia ciptaan tuhan ini?? Berfikirla wahai perokok….bukan aku benci tapi aku sayang pada kamu semua…ingatla pesanku ini wahai perokok…..kamu adalah penentu hidup kamu sendiri…

Wahai kawanku fitness and health


Wahai kawanku fitness and health….aku cuba menjaga pemakanan..supaya aku tidak obese..supaya badanku menarik dan fit..tapi apakan daya pemakanan ku tidak seimbang…walaupuan aku cube diet tanpa memakan nasi tapi still gak aku telan daging burger…goring pisang..keropok lekor…kenapa aku telan semua ini???sbb ia sedap bukan…tapi macammana la aku nak diet..xkan aku nk jadik obes macam ini?? 


  … bak kata kawanku xmuatla nk pakai bju kawin saiz S klu cmnie….tiap malam aku duk impikan dan mimpikan macam mana nk buat bodyku cantik macam ini….. tapi bilakah akan berlaku kalu duk asyik melantak  
 dan lain2 lagi…mmg enak sgt2…adoii bilala nk jd body cantik nieyh….mimpila kot pada six pack …one pack  dah ada dah..huhuhu

Wahai kawanku fitness and health….jom cpat2 kita jaga body kita…jaga pemakanan kita…kene diet biar dia jauhi penyakit dan perbelanjaan duit dari segi makanan dan rawatan bila dh terlebih makan…..oh badanku….cepat2la cantik…nk gym malas….cmnew nak cantik…..mimpi jewla…

Wahai kawanku paras rupa


Wahai kawanku paras rupa….rupa yg elok xsemestinya hatinya elok….yg hatinya xelok niela walaupun lawa xguna juga jadik buruk juga sebab hatinya busuk…..rupa yang xelok xsemestinya hatinya xelok….yg hatinya elok inila kadang2 menjadikan rupanya elok walaupun tidak elok mana..tapi kadang2 dahla rupa xelok hati pown xelok…bukan nak menghina tapi menjengkelkan…kalu terjumpa rupa yang elok hati pun elok….mak aii mmg dunia ini indah semuanya…..






Wahai kawanku paras rupa…..xsemestinya rupa yg elok akan dijodohkan dgn yg elok saja…ksian pada yg tidak bernasib baik rupa yg tidak elok….kadang2 rupa yg tidak elok akan digandingkan dgn rupa yg elok…sudah elok benar diciptakan sedemikian rupa…..kadang2 org hanya memilih rupa…lantakla perangai macamana asalkan puas hati dgn rupanya…..yg tidak ada rupa jgn bersedih..ada juga org yang akan memilih hati bukan pada rupanya..so jagalah hati dan perangai kerana ia juga boleh menjadikan rupa kita jelita melalui hati anda……kadang2 org xpilih rupa ka..hati ka…kemewahan dan kekayaan yg dipilih….org jnis ini asalkan berduit dia sapu jew….xkirala muka macam mana sekali pun..hati busuk mana sekalipun semuanya disapu…..

Wahai kawanku paras rupa….kadang2 tue rupanya dhla xlawa dan xsdar diri lak tue perasan lawa…pki bju ntah papew….tergedik sana sini….bergaya macam org lawa….tapi xsedar diri tue dh xlawa….pakaian lak xlawa…..hmmm…kadang2 kita nak tengok pown rasa malu dgn dorg macam tue…kalu jadi ahli keluarga ntah nak kata apa….macam2 lah manusia nie…



Wahai kawanku paras rupa…apa jnis pown rupa xkira cantikkah…burukkah….lawakah.. kacakkah.. smuanya akan bakal menjadi krepot juga….rupa hanyala pinjaman dari Allah S.W.T…so jagn lupa nnty kita akan kembalikan kepadaNYa suatu hari nanti..smua paras rupa yg dimilikki sekarang nie adala milik YANG MAHA ESA….jgn nk sombong dan jgn nk menghina k….sbb nnty rupa kamu juga akan jadi debu bila sudah mati nanti….so bersyukur dgn apa yang ada…


Wahai kawanku gadis islam


Wahai kawanku gadis islam…cubala cerminkan diri ketika mahu berpakaian…bersopanla jika kamu berpakaian…kerana ia mencerminkan diri kamu….janganla berpakaian melampaui batasan kamu…janganla terlalu ikut trend ntah papew yg kamu sendiri pun tidak tahu…hanya ikut org jew…tapi xtau lawa ke tidak….. cuba cerminkan diri..tanya org sekekliling bagaimanakah pakaian yg kamu pakai…adakah sesuai dgn diri kamu….untuk menonjolkan diri kamu yg tidak seberapa itu???

Wahai kawanku gadis islam..tahukah kamu…sedarkah kamu kaum lelaki hanya mempersendakan kamu…bukan memuji kamu..bukan teruja melihat kamu…tapi menghina kamu dari belakang..mencerca kamu dan tidak pernah terpikir kamu sebagai perempuan yang baik….sedarkah kamu jika kamu tidak menjaga kesopanan pakaian kamu kerana fikir kamu sexy dan Berjaya menarik perhatian ramai?? Kamu silap sebenarnya..kamu Berjaya menarik2 dosa2 dan juga Berjaya membuatkan org memperlekehkan kamu dan kamu dianggap sebagai perempuan murahan….

Wahai kawanku gadis islam…sedarlah kamu bahawa kamu tidak akan boleh menjadi sexy macam J-LO, macam Rihana, macam Britney spears kerana kamu bukan mereka….jadila diri kamu yg sebenarnya kerana kamu sebenarnya memiliki kecantikan tersendiri yg tiada pada mereka….kesopanan yg telah ditetap kan dalam islam dan etika pemakaian yg menutup aurat sebenarnya adalah kejelitaan kamu….itulah kejelitaan yg dicari2 oleh lelaki selama ini…kamu tanyalah mat rempit ke…..sapa ke…semuanya yg mempunyai iman dan islam akan mengatakan seorg perempuan yg ingin dipilih adalah seseorg yg boleh membimbing anak2 kearah kebaikan…..bukan dgn mengajarkan anak menunjukkan perut atau bersinglet……

Wahai kawanku gadis islam…sedarlah kamu bahawasanya kamu boleh berubah..hanya kamu saja yg boleh mengubah diri kamu..tidak ada org lain….so tolonglah berubah kerana sudah sakit mataku memandang trend2 pemakaian yg ntah apa2 dibawa dari barat dan kita pula yg seronok mengikutinya tanpa mengetahui bahawasanya trend itu sgt2 buruk…tawla malaysia nie panas..tapi jgnla hitamkan kulit anda yg dh gelap tue..

trend nie pown ada yg pakai kt pasar2,....klu xpcaya pi la tguk...

yg nie lak ada ke pi pasaraya pki cmnie..terkejut cheq...

yang nie pown sama...pi jalan2 badar pki cmnie..adoiii



Wahai Kawankku Gadis bertudung

Wahai kawanku gadis bertudung

Wahai kawanku gadis bertudung tolongla cerminkan diri anda sebelum bertudung kerana amat pelik apabila memakai tudung y terlampau stylo hingga menjadikan tudung sbg trend tanpa memikirkan ia tidak menutup aurat……pernah aku berjalan dibandar tudungnya berbelit2 seperti selimut diatas kepala…xberatkah terlalu terlampau membelit seperti meletakkan longgokan kain diatas kepala….pernah juga aku berjalan telihat perempuan membelit kepalanya macam memakai tarbush dikepala tetapi memakai singlet…… adakah tudung yg dipakai hanya sekadar hiasan atau mempermainkan agama??


Apakah style ini??
bolehla tapi jangok bdo'oh
lawa dan sopan jew...



Wahai kawanku gadis bertudung…..sedarlah bukan aku menghina atau melawak tetapi sekadar renungan saja kerana para lelaki juga ramai sudah memperkatakan trend ini amat teruk….sedarla wahai kawanku gadis bertudung…kamu lebih kelihatan jelita dan manis dgn hanya memakai tudung yg biasa…tidak perlu terlampau mengikut trend dan stylo menyebabkan dirimu sendiri yg merana….yerla merana sebab konpem kamu memakan masa yg lama untuk membelit tudungmu itu…mengenakan makeup lagi…konpem suami or kekasih kamu meradang terpaksa menunggu kamu lama diluar rumah untuk dating….konpem kene marah berbakul2 kan…so tlongla insaf dan tolongla sedar kamu amat kelihatan jelita dgn bertudung biasa tanpa membelit2 macam membelit nangka…