Thursday 4 August 2011

Menangis Di Bulan Ramadhan

Aku pernah terdengar cerita ini yang pernah diceritakan oleh kawan aku...cerita ini membuatkan aku tergelak juga bilew teringat kembali.....masa tue kami tgh berpuasa dan odw ke temerloh untuk berbuka puasa dari jengka....maklumla jengka xdew KFC tahun 2006-2009..so nk malakn KFC kenala makan kt Temerloh....


Kata pakcik driver di tempat saya bekerja… "Menjelang bulan puasa ini.. akan terdapat satu golongan yang akan menangis…"
"Wah… ini mesti golongan syaitan nie…" jawap saya…

"Bukan!… bukan golongan syaitan .. " kata pakcik driver tu sambil mengelengkan kepala…

"Hah?.. abistu sape?"… ujar saya sambil mula merasa kagum… mesti tinggi ilmu pakcik driver nie sebab jawapan saya yang saya kira agak bijak rerupanya silap…

Dengan muka yang tenang beliau berkata……

"Apabila… tiba sahaja bulan puasa…. terdapat satu golongan yang akan menangis…
Golongan tersebut… ialah golongan orang-orang yang baru berkahwin.. "

Kemudian diikuti gelak potat beliau sehingga menampakkan giginya yang rongak… "Haw! haw! haw!…" bunyi beliau gelak….

Cis!…….    

 tips ini, jika anda nak berkahwin, pastikan tarikh pernikahan anda jauh dari bulan puasa… (ini pesanan ustaz saya kat sekolah dulu nie sebenarnya.)

No comments:

Post a Comment